Kierownictwo oraz struktura organizacyjna DPS
KIEROWNICTWO ORAZ STRUKTURA ORGANIZACYJNA DPS
Domem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor P. Jadwiga Kosidło
a w czasie nieobecności zastępuje ją P. Lilia Gajewska - Inspektor ds kadr i płac.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej nadzoruje bezpośrednio wszystkie komórki
organizacyjne na terenie domu.
W Domu są następujące komórki organizacyjne :
- dział opiekuńczo- terapeuczyczny
- dział medyczno - rehabilitacyjny
- dział administracyjno - gospodarczy
Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy zaspokajanie potrzeb
bytowych mieszkanców oraz umożliwienie rozwoju ich osobowości poprzez
zapewnienie :
- miejsca zamieszkania wyposażonego w niezbędne meble i sprzęty , pościel,
bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
- odzieży i obuwia,
- wyżywienia w ramach obowiązujacych norm żywieniowych i dietetycznych
zgodnie ze wskazaniami lekarza,
- swobodnego poruszania się poza domem z dostosowaniem indywidualnych
możliwości zarówno psychicznych jak i fizycznych,
- szeroko pojętej terapii indywidualnej oraz grupowej w ramach terapii zajęciowej,
- umożliwianie uczestniczenia w imprezach kulturalnych i towarzyskich
w środowisku lokalnym oraz w imprezach organizowanych na terenie domu,
- warunków uczenia się i wychowania poprzez doświadczenie życiowe
i nauczanie specjalne,
- spokoju i bezpieczeństwa na terenie domu i poza nim,
- ochrony godności osobistej,
- spożywania posiłków w ustalonym przedziale czasowym oraz możliwości
wyboru potraw,
- prowadzenie spraw socjalnych mieszkańców.
Do zadań działu medyczno-rehabilitacyjnego należy :
- sprawowanie opieki medycznej w zakresie zlecanych zadań przez lekarza
rodzinnego i lekarzy psychiatrów,
- świadczenie usług pielęgniarskich i rehabilitacyjnych,
- prowadzenie diagnoz pielęgniarskich,
- prowadzenie kart obserwacji indywidualnej mieszkańca,
- prowadzenie raportów pielęgniarskich, rejestru wykonanych zabiegów
pielęgniarskich i badań laboratoryjnych.
Do zadań działu administracyjno-gospodarczego należy :
- obsługa sekretariatu Dyrektora
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników domu,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń ubezpieczenia społecznego,
- obsługa księgowa domu,
- prowadzenie magazynów artykułów żywnościowych i przemysłowych,
- prowadzenie pralni i świadczenie usług pralniczych,
- prowadzenie kuchni,
- dbanie o należytą pracę urządzeń grzewczych oraz zabezpieczenie
i konserwacja wszelkich maszyn i urządzeń,
- dbanie o porządek w obejściu domu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Alicja Wenderlich | 22-12-2015 13:27 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 22-12-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Alicja Wenderlich | 22-12-2015 14:02 |