Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Domu Pomocy Społecznej w Wałczu
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Kierownictwo oraz struktura organizacyjna DPS

KIEROWNICTWO ORAZ STRUKTURA ORGANIZACYJNA  DPS

 

Domem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor P. Jadwiga Kosidło

a w czasie nieobecności zastępuje ją P. Lilia Gajewska - Inspektor ds kadr i płac.

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej nadzoruje bezpośrednio wszystkie komórki

organizacyjne na terenie domu.

W Domu są następujące komórki organizacyjne :

- dział opiekuńczo- terapeuczyczny

- dział medyczno - rehabilitacyjny

- dział administracyjno -  gospodarczy

 

Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy zaspokajanie potrzeb

bytowych mieszkanców oraz umożliwienie rozwoju ich osobowości poprzez

zapewnienie :

- miejsca zamieszkania wyposażonego w niezbędne meble i sprzęty , pościel,

   bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,

- odzieży i obuwia,

- wyżywienia w ramach obowiązujacych norm żywieniowych i dietetycznych

  zgodnie ze wskazaniami lekarza,

- swobodnego poruszania się poza domem z dostosowaniem  indywidualnych

   możliwości zarówno psychicznych jak i fizycznych,

- szeroko pojętej terapii indywidualnej oraz grupowej w ramach terapii zajęciowej,

- umożliwianie uczestniczenia w imprezach kulturalnych i towarzyskich

  w środowisku lokalnym oraz w imprezach organizowanych na terenie domu,

- warunków uczenia się i wychowania poprzez  doświadczenie życiowe

  i nauczanie specjalne,

- spokoju i bezpieczeństwa na terenie domu i poza nim,

- ochrony godności osobistej,

- spożywania posiłków w ustalonym przedziale czasowym oraz możliwości

  wyboru potraw,

- prowadzenie spraw socjalnych mieszkańców.

 

Do zadań działu medyczno-rehabilitacyjnego należy :

- sprawowanie opieki medycznej w zakresie zlecanych zadań przez lekarza

  rodzinnego i lekarzy  psychiatrów,

- świadczenie usług pielęgniarskich i rehabilitacyjnych,

- prowadzenie diagnoz pielęgniarskich,

- prowadzenie kart obserwacji indywidualnej mieszkańca,

- prowadzenie raportów pielęgniarskich, rejestru wykonanych zabiegów

  pielęgniarskich i badań laboratoryjnych.

 

Do zadań działu administracyjno-gospodarczego należy :

- obsługa sekretariatu  Dyrektora

- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników domu,

- prowadzenie spraw socjalnych pracowników,

- prowadzenie dokumentacji płacowej i  świadczeń ubezpieczenia społecznego,

- obsługa księgowa domu,

- prowadzenie magazynów artykułów  żywnościowych i przemysłowych,

- prowadzenie pralni i świadczenie usług pralniczych,

- prowadzenie kuchni,

- dbanie o należytą pracę urządzeń grzewczych oraz  zabezpieczenie

  i konserwacja wszelkich maszyn i urządzeń,

- dbanie o porządek w obejściu domu.

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Alicja Wenderlich 22-12-2015 13:27
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 22-12-2015
Ostatnia aktualizacja: Alicja Wenderlich 22-12-2015 14:02